Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

Snurken

ChronoMed > Behandelingen / Snurken verhelpen

Het geluidsfragment wordt geladen.

Snurken? Train voor een rustige nacht!
Snurkt u? Dan bent u niet de enige: liefst twintig procent van de mannen en tien procent van de vrouwen snurken. Uw geronk beïnvloedt uw slaapkwaliteit én die van uw partner. Iets wat u beide overdag merkt: u bent minder alert en vaak moe.

Snurken: als een ballon die leegloopt
Laat eens een opgeblazen ballon los: er stroomt veel lucht door een kleine opening. Die begint te trillen en dat maakt geluid. Bij snurken gaat het net zo: door verslapt (spier)weefsel is uw mond- en keelholte vernauwd. Ademt u in? Dan worden uw zacht verhemelte, uw tong en de wanden van uw keelholte naar elkaar toegezogen. Zij trillen … en u snurkt.

Gaat de vernauwing over in een volledige afsluiting? Dan kampt u met slaapapneu – het hevige snurken wordt dan gecombineerd met onrustig slapen en ademnood.

Snurken verhelpen door training
Een nacht zonder snurken kan een kwestie van training zijn. Met de hulp van ChronoMed verstevigt u het verslapte (spier)weefsel. Zo slagen we erin snurken te verhelpen.

  • ChronoMed onderzoekt of u in aanmerking komt voor de training, of verwijst u door.
  • Met een mondschild en vier eenvoudige oefeningen versterkt u de kauw-, slik-, tong-, gezicht- en ademhalingsspieren.
  • U traint thuis en vult dit aan met terugkoppelingsmomenten bij ChronoMed.
  • De totale training duurt 12 tot 16 weken – anders dan alle andere methoden die levenslang lopen. Dit komt omdat we meteen de oorzaak van snurken aanpakken.

Twijfelt u of dit iets voor u is? Leg het voor tijdens ons gratis telefonisch spreekuur.

Succesvol snurken verhelpen
De trainingsmethode slaagt erin snurken te verhelpen. Zo toont ook onderzoek aan de universiteit van Göttingen aan:

  • Na drie weken is de lipspanning en neusademhaling duidelijk verbeterd en snurk u minder hard.
  • Na drie maanden is het snurken grotendeels of zelfs volledig verdwenen. En echt hardnekkige snurkers snurken nu al minstens de helft minder.

Focust u samen met ChronoMed op de oorzaak van het snurken? Dan wachten u binnenkort vredige, stille nachten. ChronoMed vertelt u er graag meer over.



Aanmelden

Wat patiënten zeiden:

Slaaptraining“Ik moest eindelijk eens iets aan het snurken gaan doen. Mijn relatie kreeg er onder te lijden. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben lijkt het resultaat nu eindelijk blijvend te zijn.”
 

Dhr. ter N. uit Den Haag (57 jaar)

Aanmelden Nieuwsbrief
 

In mijn omgeving komen slaapproblemen niet voor



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau