Chronomed Home Bookmark Contact
Home
  • Cliënten
    • Slaap problemen
    • Medicatie
    • Winterdepressie
    • Apneu
    • Snurken
    • Ploegendiensten
    • Chronische Vermoeidheid
    • Mondschild
    • Burn Out
  • Verwijzers
    • Indicaties
    • Behandelingen
    • Resultaten
    • Online verwijzen
    • Aanvraag Verwijsformulier
Bedrijven Topport
  • Media
    • Pers
    • Scientific Update
  • voorlichting
    • Factsheets
    • Test en check
  • Actueel
    • Nieuws
    • Op deze website
    • Vacatures
Over ons Contact
Chronomed

Nieuws

Slaapstoornissen in het nieuws


Blauw licht maakt alerter
Bewuste dromers meer alert
Versnelde tumorgroei door slaapverstoring
Geel licht gezonder voor nachtwerker
Sociale leven beïnvloedt tienerslaap
Betere slaap zonder sigaretten
Slaapbehoefte door leren
Licht invloed op gezondheid patiënten
Slank door vast slaapritme
Hyperactief door onregelmatige slaap
Schone hersenen door slaap
Onvoldoende herstel na ‘bijslapen’
Yoga helpt bij insomnie menopauze
Middagslaapje helpt kleuters bij leren
Agressievere huidkanker bij slaapapneu

CPAP

ChronoMed > Omgaan met CPAP

Leer omgaan met CPAP
Hevig snurken, wakker schrikken met ademnood en onrustig slapen: omschrijven we uw nacht? Dan kan het goed zijn dat u last hebt van slaapapneu (OSAS).
Slaapproblemen als slaapapneu tasten uw nachten én uw dagen aan: u sleept zich vooruit – vermoeid, vergeetachtig en prikkelbaar. Terwijl u veel meer kans hebt op een hoge bloeddruk, een beroerte, hartritmestoornissen en hartfalen. Als OSAS-patiënt loopt u 7x meer de kans betrokken te raken bij een verkeersongeval.

CPAP pakt slaapapneu aan
De meest effectieve behandeling voor uw slaapapneu? Dat is meestal de continuous positive airway pressure-therapie – kortweg: CPAP, voorgeschreven door uw longarts. Die continue positieve druk in uw luchtwegen bereikt u via een masker met pompje, dat:

  • lucht aanzuigt en het uw luchtpijp instuwt
  • een overdruk in de mond- en keelholte veroorzaakt, zodat die niet meer dichtklappen
  • een ademstop (apneu) of ademvermindering (hypopneus) vermijdt

Angst voor CPAP?
Met de CPAP-therapie gaat u een rustige, zuurstofrijke nacht tegemoet. Als het CPAP-masker u niet stoort. Want dat blijkt patiënten vaak te hinderen. Ze voelen zich ongemakkelijk, claustrofobisch, benauwd of hebben angst voor de CPAP-behandeling. En laten daarom vaak de CPAP voor wat het is. Met alle gezondheidsrisico's van dien. U bent niet de enige, dit geldt voor 37 tot 83 procent van alle gebruikers!

Omgaan met CPAP via cognitieve gedragstherapie (CGT)
Natuurlijk is alle begin moeilijk. Waarom maakt u geen einde aan uw angst voor CPAP via cognitieve gedragstherapie (CGT)? Dan leert ChronoMed u omgaan met CPAP, en begeleidt het u bij het gebruik van het masker. Onderzoek bewijst dat CGT de therapietrouw én het juiste gebruik aanzienlijk verbetert.

De cognitieve gedragstherapie (CGT) is een individuele behandeling – afgestemd op uw problemen en gevoelens van onbehagen. En net als bij alle andere behandelingen helpt ChronoMed u deskundig, doeltreffend … en in zo weinig mogelijk consulten.

CGT én CPAP: een onafscheidelijk duo
Gun uzelf als slaapapneu-patiënt een vredige nacht én dag. ChronoMed bant uw angst voor CPAP via Cognitieve gedragstherapie (CGT) en leert u weer gezond én comfortabel te slapen.

Zo is uw slaapmasker straks de gewoonste zaak van de wereld.


Aanmelden

 

Stress beïnvloed mijn slaap nauwelijks



Reslaten inladen, een ogenblik geduld aub


Nieuwsbrief

Copyright © 2017 ChronoMed. Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Webdesign:
Webdesign Bureau